Dunlopilta uusi tieliikennekäyttöön hyväksytty GP Racer D212 -rengas

KUVA: Dunlop

Ratapäiviä ja urheilullista ajoa varten suunniteltu rengas perustuu D212 GP Pro -renkaan teknologiaan

Dunlop GP Racer -sarja on jo pitkään ollut kilpa- ja ratapäiväkuskien suosikki. Viime vuonna onnistuneesti kisakäyttöön tuotu uusi GP Racer D212 tulee myyntiin kaikkialla Euroopassa helmikuussa.

 

Dunlop oli jo testannut rengasta vaativissa kisatapahtumissa. Ensimmäistä tuotantovalmista GP Racer D212 -rengasta käytettiin Ranskan Superbike-mestaruuskisan viimeisessä kilpailussa, ja rengas auttoi Lucas Mahiasia (GMT94 Yamaha) voittamaan kummankin Supersport-kisan. Prototyyppirenkaat oli jo validoitu FIM:n Endurancen maailmanmestaruussarjassa.

 

Uusi eturenkaan profiili Isle of Man TT-kisan voittaneesta GP Pro D212 -renkaasta

 

GP Racer D212 sisältää teknologioita, jotka ovat suora johdannainen Isle of Manin TT-kisan voittaneesta GP Pro D212 -renkaasta, mutta rata-ajoharrastajille ja sporttiseen ajoon muunneltuna.  Uusi muotoprofiili ja rungon rakenne on otettu suoraan GP Prosta. Ne vähentävät huomattavasti ohjauksen raskautta ja mahdollistavat terävämmät, nopeammat suunnanmuutokset edeltäjäänsä nähden.

 

Voidaan säätää sekä tie- että rata-ajoon

 

Dunlopin uusin lämmönhallintateknologia (käytetään Endurance-versioiden takarenkaan 190/55ZR17- ja 200/55ZR17-koossa) parantaa renkaan repeytymien kestävyyttä, sillä se tekee ulkoseoksesta hyvin vahvan ja kestävän ja samalla tarjoaa kisakäyttöön kelpaavan pidon pehmeämmän pohjaseoksen tuottaman lämmön ansiosta.

 

Renkaassa käytetään myös uusinta versiota Dunlopin innovatiivisesta NTEC-järjestelmästä, joka mahdollistaa paineen säätämisen, kuten teknologiajohtaja Sebastien Montet selittää:  ”NTEC-järjestelmän ansiosta ajajat voivat käyttää alempia paineita ratakäytössä, mikä suurentaa kosketuspintaa ja tuottaa maksimaalisen mekaanisen pidon ja tasaisemman kulumisen kuljettajavastetta ja varmuutta heikentämättä. Tämä yhdessä uusimman lämmönhallintateknologiamme ja MultiTread-seoksen kanssa on ollut merkittävä tekijä sellaisen ratapäivärenkaan luomisessa, joka pystyy voittamaan myös huipputason kisoja.”  

 

 

Kisoja voittavaa kestävyyttä seosten valinnalla

 

 

GP Racer D212 -renkaassa käytetään muutettua MultiTread-seosta, joka on suunniteltu toimimaan alemmissa käyttölämpötiloissa. Sekä keski- että olka-alueen seoksia on päivitetty. 

 

GP Racer D212 on saatavilla pehmeällä, keskikovalla ja Endurance-seoksella. Uuden keskikovan seoksen painopisteenä on silkka pito, joka tuottaa äärimmäisen suorituskyvyn lyhyillä matkoilla. Uusi Endurance-seos tuottaa optimaalisen tasapainon pidon ja suorituskyvyn säilymisen välillä. 

 

Lopullinen seosten valinta tehtiin intensiivisen testiohjelman jälkeen, jossa oli mukana parhaita Superbike- ja Endurance-kuskeja, kuten Mahias, Freddy Foray ja Julien da Costa. 

 

 

GP Racer D212 on nyt myynnissä kaikkialla Euroopassa seuraavina versioina:

 

120/70ZR17 eturengas – sileä (keskikova)

120/70ZR17 eturengas – kuvioitu (pehmeä ja keskikova)

160/60ZR17 takarengas – kuvioitu

180/55ZR17 takarengas – kuvioitu (keskikova ja Endurance)

190/55ZR17 takarengas – sileä ja kuvioitu (keskikova ja Endurance)

200/55ZR17 takarengas – sileä ja kuvioitu (keskikova ja Endurance)

    KUVA: Dunlop
Share |
© 2005-2016 Motorrad Nordic Ab