Ducatilta isompi Scrambler 1100

Ducati Scrambler 1100

Ducati laajentaa Scrambler-mallistoa isommilla 1100-malleilla. Italialaisvalmistaja esitteli heti kolme eri versiota, kun perusmallin lisäksi tulee tarjolle Scrambler 1100 Special ja Scrambler 1100 Sport.

Isoon Scrambleriin on suunniteltu kokonaan uusi runko, joka Ducatille tyypilliseen tapaan on teräsputkesta valmistettu ristikkorakenteinen putkirunko. Moottori pohjautuu Monster 1100:n ilmajäähdytteiseen voimanlähteeseen, joka on muokattu täyttämään Euro4:n päästö- ja meluvaatimukset.

Moottorin tehoksi ilmoitetaan 86 hevosvoimaa ja maksimivääntö 88 newtonmetriä saadaan jo alhaisella 4750 kierrosluvulla. Tehokarttoja on kolme: Active, Journey ja City. Kahdessa ensimmäisessä maksimiteho on täydet 86 hevosvoimaa, kun taas City-asetuksen huipputeho on suitsittu 75 hevosvoimaan. Luistonestossa on neljä eri asetusta ja ABS on aina toiminnassa.

Eturengas on kasvatettu 18-tuumaiseksi ja alla pyörivät 120/80ZR18 ja 180/55ZR17 renkaat. Perusmallissa ja Specialissa on Kayaban jousitus ja Sportissa Öhlinsin alusta. Joustomatkaa sekä edessä että takana on 150 milliä.

Ducati Scrambler 1100

Moottori: ilmajäähdytteinen V2
Iskutilavuus: 1079 cc
Poraus x isku: 98 x 71,5 mm
Teho: 86 hv / 7500 r/min
Vääntö: 88 Nm / 4750 r/min

Istuinkorkeus: 810 mm
Akseliväli: 1514 mm
Tankin tilavuus 15 litraa
Paino tankattuna 206 kg (special 211 kg)

Ducati Scrambler 1100 Special

Ducati Scrambler 1100 Sport