Lopultakin täysitehoinen – Kawasaki Ninja 400


Kawasakin aiemmat Ninja 250- ja Ninja 300 -mallit ovat olleet teholtaan selvästi alle A2-ajokorttiluokan maksimin, mikä on vähentänyt niiden mielenkiintoa uusien motoristien keskuudessa. Uusi Ninja 400 korvaa tämän puutteen. Uusi Terävälinjainen Ninja 400 kiilaa kerralla A2-luokan kärkikahinoihin.

Kawasakin mukaan kyseessä on kokonaan uusi malli, runkoa ja moottoria myöten. Nestejäähdytteinen rivikakkonen kiertää korkealle, sillä 45 hevosvoiman maksimiteho saavutetaan vasta 10 000 kierroksella. Vääntöä on luokan kärkipäähän riittävät 38 newtonmetriä. Kun samaan aikaan laihdutuskuurille joutunut Ninja on keventynyt kahdeksan kiloa, niin suorituskyvyn pitäisi olla kohdallaan.

Ristikkorakenteinen teräsputkikehikko toimii yhdessä moottorin kanssa kantavana rakenteena. Takahaarukka on kiinnitetty suoraan rungon takaosaan, millä saavutetaan painonsäästöä ja runkorakenne saadaan yksinkertaisemmaksi. Muotoilussa on haettu inspiraatiota ZX-10R- ja H2-malleista. Ulkoisesti Ninja 400 muistuttaakin läheisesti merkin isompia sporttimalleja.

Kawasaki Ninja 400

Moottori: kaksisylinterinen nestejäähdytteinen rivimoottori
Iskutilavuus: 399 cc
Isku x poraus: 70 x 51,8 mm
Puristussuhde: 11,5:1
Teho: 45 hv (33,4 kW) / 10 000 r/min
Vääntö: 38 Nm / 8 000 r/min
Kytkin: märkä monilevykytkin luistotoiminnolla
Vaihteisto: 6 vaihdetta, toisioveto ketjulla

Etujarru: 310 mm levy, 2-mäntäinen jarrusatula
Takajarru: 220 mm levy, 2-mäntäinen jarrusatula
Eturengas: 110/70R17
Takarengas: 150/60R17

Akseliväli: 1370 mm
Caster: 24,7 astetta
Jättö: 92 mm
Istuinkorkeus: 785 mm
Paino tankattuna: 168 kg
Tankin tilavuus: 14 litraa