Matkapyörä amerikkalaiseen makuun – BMW K1600 Grand America


BMW on löytänyt aukon matkapyörämallistostaan ja täyttää sen uudella K1600 Grand Americalla. Lähtökohtana on ollut viime vuonna esitelty K1600 Bagger, josta on muutoksilla tehty mahdollisimman mukava maantielaiva, jossa yhdistyvät erinomainen suorituskyky ja lähes täydellinen varustelu. Kun Bagger on suunniteltu lähinnä yksin ajettavaksi, niin Grand American suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota matkustajan mukavuuteen.


Ulkoisesti selvin ero Baggeriin on isokokoinen takalaukku, joka on samalla integroitu matkustajan selkänojaksi. Äänenvaimentimet ovat jenkkien maun mukaan kromatut. Taka- ja sivulaukkuihin on integroitu takavalot jarruvaloineen ja suuntavilkkuineen, ja ne kaikki perustuvat led-tekniikkaan.

Vakiovarustus on runsas ja siihen kuuluu mm. peruutusvaihde, Dynamic ESA -elektroninen jousituksen säätö (Road ja Cruise -asetukset), kahvan- ja penkinlämmittimet, vakionopeussäädin, audio- ja navigointijärjestelmä, DTC-luistonesto, Xenon-valot sekä kolme ajotilaa (Rain, Road ja Dynamic).

Asiakkaalle on jätetty mahdollisuus rastittaa lisävarustelistalta mm. seuraavia asioita: kaarreajovalot, avaimeton käyttöjärjestelmä, keskuslukitus, vaihdeavustin, eCall-järjestelmä, erikorkuisia istuinvaihtoehtoja sekä mukavuus- ja turvallisuuspaketit.

Moottorina on muista K1600-sarjan malleista tuttu 1649-kuutioinen rivikuutonen.

BMW K1600 Grand America
Moottori: kuusisylinterinen rivimoottori
Iskutilavuus: 1649 cc
Teho: 160 hv / 7750 r/min
Vääntö: 175 Nm / 5250 r/min
Vaihteisto: 6 vaihdetta, kardaaniveto

Akseliväli: 1618 mm
Istuinkorkeus: 810 mm (optiona 780 ja 750 mm)
Tankin tilavuus: 26,5 litraa
Paino tankattuna: 364 kg